Friday, October 3, 2014

7 MANFAAT SUSU ESP KEGILAAN RAMAI

Amboi, tajuk ke main. Jangan marah tau...
Untuk lontaran sejenak, cuba imbas bentuk protein yang kita biasa ambil ..

Ikan yang kebanyakannya diimport, tak tau berapa lama dibeku sebelum dijual..

Daging juga banyak diimport, disejuk beku entah berapa lama kemudian kita beli untuk jadikan makanan dirumah

Nugget dan hot dog yang diproses dan dicampur perisa makanan yang entah berapa banyak, dan kita goreng lagi menggunakan minyak yang ulang-kali telah diguna

Hurm...adakah protein kita ambil tu berkualiti?

Susu ESP Shaklee menggunakan soya tidak diubah genetiknya. Pengubahsuaian genetik ni biasa dibuat tanaman seperti cili, supaya warna lain daripada merah akan terhasil. Gen menentukan bentuk kehidupan..kesannya pada manusia belum diketahui. Agaknya lah kalau gen tu memberi kesan jadi aww ke, jadi pelupa ke..haduh..transform jadi lawa tak pa lah..

Setiap 1 tin 850gm dibuat daripada 30kilo kacang soya! Yang bestnya ada 9 asid amino penting yang badan manusia tak boleh hasilkan. Bukan tu saja, ada 5 vitamin dan 4 jenis mineral.

Satu hidanan bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan mudah diserap. Agak-agaknya, lepas pekena secawan kenyang tak agaknya?

Patutlah Susu ESP juga menjadi pilihan orang berdiet. Pengidap kencing manis pun sesuai mengambilnya sebab Indeks Glisemik 39, rendah..jadi ia lambat memecah gula ke dalam darah!

No comments:

Post a Comment