Saturday, December 28, 2013

MINUMAN KUAT LEPAS BERSALIN....

Pm FB : Marlinda Anim (WhatsAp/SMS : 013-3311 860) ** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit**

Selepas aku bersalin anak pertama, mulalah menerajah dalam fikiran ni tentang makanan orang berpantang. Berpantang means NO KFC, NO MILO BENG, NO AYAM KAMPUNG  MASAK LEMAK SLURP.....haa yang terbayang hanyalah cik ikan bilis dan masak bening..huhu

Mak sua Air Kopi panas...wah, ini sudah bagus..Mak kata air kopi elok untuk kecutkan rahim. Mak Mertua aku pun sokong..sementelahan air kopi memang feveret aku. Cecah biskut lemak fuhhh, nyamannn....



Bila baby dah baik kuning, mak suakan pulak air jamu dan air kunyit. Adoyai....tolonglah, tolong....Air jamu tu aku rasa macam rempah kurma campur kari je.....tak boleh masuk ke anak tekak. Aku tabik lah pada yang amalkan makan jamunih. Jiwa mereka kentallll..Mak berseloroh..


"Ha..kan sedap ni....kan sedap.." sampai benda tu habis...bab air kunyit tu aku kongsi pulak dengan tanah gambut yang ada keliling rumah. Rumah kampung kan tinggi, aku siram je le.....

Tapi. air akar kayu yang Cik Nab bagi boleh la aku minum, macam air teh pekat...

Sekarang aku ada petua nak atasi semua tu..telan je sebiji setiap hari setiap benda nih...


 

 Ha...yang ni set Milk Booster...ESP tu bancuh buat minuman. Alfalfa makan 3 biji selepas menyusu, 3 kali sehari.. Lepas tu makan sebiji Vitalea (Multivitamin)..sebotol ada 120 biji. Ambik sebiji je weh....Kalau aku tahu dia baik untuk HB LOW, boleh la aku telan masa mengandung dulu...
 Vitamin C ni special sebab vitamin C dilepaskan perlahan-lahan selama 5 jam!Wah. macam best je. Vitamin C baik untuk pembaikan sel yang rosak taww


B-Complex ni best sebab aku rasa bertenaga. Kalau sebelum ni aku letih, aku tidur..tapi sekarang aku ubah dengan B-Complex.


No comments:

Post a Comment