Tuesday, December 24, 2013

SET GLA; COMBO KESIHATAN RAHIM AND PREGNANCY CEMERLANG

Pm FB : Marlinda Anim (WhatsAp/SMS : 013-3311 860) ** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit**


Kesuburan / mendapatkan zuriat

Vitamin Asas
(1) VitaLea
(2) Vitamin C
(3) B-Complex

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
(5) Zink
(6 )GLA Complex (utk period x regular / pcos)

Pemakanan seimbang/Sumber protein
(6) Meal Shake
(7) ESP

Cara pemakanan supplements:

Untuk Suami.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari.

Untuk Isteri.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E, GLA dan Zinc – 1 biji setiap hari, dan,Alfalfa – 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E, GLA & Zinc – 1 biji sehari, dan,Alfalfa – 3-5 biji sehari.

GLA diambil dari hari pertama period hingga hari ke-14...then stop..Lakukan apa yang patut dan ulang
Bagi yang mengalami masalah haid tidak teratur, mulakan dengan mengambil GLA setiap hari hingga period stabil dan ikut step pertama (hari 1-14 sahaja)

Jika dah mengandung, STOP GLA kerana ia fungsinya stabilkan hormon. Ibu mengandung hormonnya memang tak stabil. So takut dia akan 'kick' janin keluar..wallahu'alam

* Meal Shake diambil setiap pagi sebagai sarapan pagi.

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5) Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6) Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

(7) GLA Complex (isteri sahaja)Membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti.
Cara makan GLA : Kalau nak pregnant, ada 2 situasi:1. period dah teratur atau konsisten dan2. period belum teratur atau tak konsisten.
Untuk period yg dah konsisten, cthnya 28 hari... bahagikan pada 2...14 hari. So makan dari hari pertama period sampai hari ke-14 (anggaran masa subur). Lepas tu stop dan buatlah apa2 yang patut. Rasionalnya, masa subur ni kita nak naikkan kebarangkalian telur yg disenyawakan tu untuk melekat (yg memerlukan sedikit perubahan pada paras hormon tadi). Kalau period balik..cuba lagi sehingga berjaya..hehe
Untuk period belum stabil, ambil hari2 sampai period stabil. Bila dah stabil, baru ikut cara2 diatas


Bagi pesakit yang thalasemia atau apa shj alahan....then remove product dari list contohnya vitalea tak boleh utk pesakit...

No comments:

Post a Comment